Gepersonaliseerd trainingsschema Mirte

Mirte benaderde mij met de vraag voor het maken van een trainingsschema en een techniekanalyse. Na een uitgebreide beschrijving van haar wensen, ervaring en voorkeuren heb ik doorgevraagd naar specifiekere onderdelen, zoals:

– Specifieke doelen
– Blessure-historie
– Trainingservaring
– Trainingsfrequentie
– Voorkeuren qua oefeningsselectie
– Trainingsvolume

Lees hierlangs haar mening over en ervaringen met het persoonlijke trainingsschema.

‘Ik heb Nicky gevraagd een trainingsschema te maken, omdat ik het idee had niet meer vooruit te komen. Ik heb best wat trainingservaring en lees veel over krachttraining. Dan denk je best wel wat te weten, maar Nicky weet nog veel meer.

Ik heb niet gewoon een standaardschema gekregen. Er is echt gekeken naar mijn niveau en wensen. Ik ben er achter gekomen dat, wanneer je een schema goed inricht en wat ervaring hebt, je bijna iedere dag dezelfde spiergroep kunt trainen èn sterker kunt worden. Ik heb al een langere tijd last van een heup blessure die soms op komt, wat me voor mijn gevoel beperkte. Mijn schema is nu zo ingericht dat ik hier omheen train en oefeningen die ik graag doe blessurevrij kan blijven doen.

Voorkeuren die ik aan Nicky ik heb aangegeven, zowel in spiergroepen die ik het belangrijkste vind als mijn favoriete oefeningen, zie ik in mijn schema terug.

We hebben de technisch moeilijkere oefeningen in de praktijk doorgenomen, ik heb een paar handige handvaten gekregen die me helpen zwaardere gewichten beheerst te kunnen blijven tillen.

Tot slot zijn mijn trainingen zo effectief ingericht dat ze me bijna een half uur minder tijd kosten vergeleken met toen ik mijn trainingen zelf inrichtte.

Als je goed je best doet in de sportschool en niet snapt waarom je niet meer vooruit komt, kan ik je Nicky wel aanraden.’

— Mirte