“Ik fitness nu zes maanden met Nicky als trainer met fantastische resultaten. Afgelopen jaar raakte ik een paar extra pondjes maar niet kwijt met cardio, en ik besloot mijn sportroutine te veranderen. Fitnessen deed ik eerder een beetje, maar ik durfde niet zwaar te tillen omdat ik vaak pijn heb in mijn knieën en bang was voor blessures. Bovendien had ik niet voldoende motivatie om het te doen, omdat ik weinig vooruitgang boekte. De begeleiding van Nicky heeft me wel het vertrouwen gegeven om aan de zwaardere oefeningen te beginnen, en ik deadlift en squat nu met gewichten die ik niet voor mogelijk had gehouden (DL=105, SQ=75). En nu ik toch aan het opscheppen ben, ik kan 180 hipthrusten. Zes maanden geleden dacht ik dat die cijfers onbelangrijk waren, maar nu merk ik dat het een enorme kick geeft om een record te breken, en dat het enorm motiverend werkt. Het voelt heel erg goed om sterk te zijn, en ik heb in mijn dagelijkse leven ook veel meer energie. Ik heb de fitness-virus zwaar te pakken. Maar belangrijker nog, ik heb er heel veel lol in, en ga nu vaak en graag naar de gym. Nog belangrijker, misschien: ondanks zware oefeningen sport ik al die tijd blessurevrij, en ik ben eindelijk van die zeurende pijn in mijn knieën af – mijn spieren zijn sterker geworden en vangen de belasting beter op. En nee, ik zie er niet uit als een vent. Die pondjes ben ik wel al een tijdje kwijt. Nicky heeft me hierin heel veel vertrouwen gegeven, en ik waardeer zijn inzet en toewijding enorm. Even terugschakelen waar nodig, of juist een zetje geven om een nieuwe stap te maken, en geleidelijk nieuwe oefeningen introduceren, dat is allemaal heel erg belangrijk. Ik heb nu een gevarieerde en uitdagende sportroutine die ik hoop nog lang voort de zetten!”

— Ivana (42)